Sposób na reklamę #7: Wizytówki

Nieważne, czy pierwszy raz w życiu odczuwasz potrzebę posiadania wizytówek, czy po raz kolejny zamawiasz ich nakład, warto znać kilka faktów na ten temat.

 

Po pierwsze – projekt!

Na ten temat napisaliśmy już kilka słów tutaj, jednak wizytówka posiada szczególne cechy, które warto wziąć pod uwagę. Podstawowym celem wizytówek jest przekazanie konkretnej treści – danych adresowych, kontaktowych oraz najczęściej informacji o reprezentowanej firmie wraz z zajmowanym stanowiskiem. Jakby na to nie spojrzeć, jest to całkiem sporo treści jak na tak małą powierzchnię. Dobrym pomysłem może być zdecydowanie się na opcję dwustronną, gdzie na odwrocie zamieścimy dane, które są mniej ważne pod kątem funkcjonalności. Może być to opis oferty firmy, jej opis lub hasło promocyjne. Pamiętajmy, że im bardziej przejrzysta wizytówka, tym lepszy jej przekaz informacyjny, a co równie ważne – efekt estetyczny.

Ilu odbiorców, tyle gustów. Co za tym idzie – nie ma przepisu na projekt idealny. Mamy kilka wskazówek, które pozwalają zbliżyć się do ideału. Projekt powinien być wykonany w oparciu o przedmiot działalności, jeśli taki jest jej przekaz. Nie mówimy tutaj o tym, aby w firmie budowlanej połowę wizytówki zajmowało zdjęcie koparki (o zgrozo!), jednakże zamieszczenie na niej grafik z hasającymi kucykami będzie również kiepskim pomysłem. Należy znaleźć w tej kwestii złoty środek między dyskretną elegancją a szaleńczą fantazją. Elegancja zazwyczaj się lepiej sprawdza.

Dobra wizytówka to ta, z której w ułamku sekundy wyłuskamy potrzebne informacje. Przejrzystość i czytelność są więc kluczowe. Świadczą nie tylko o dobrym smaku, ale również wskazują, że jesteśmy dobrze zorganizowani i poukładani. Są to cechy bardzo często pożądane, niech więc nasza wizytówka stanie się symbolem tych cech.

 

Wizytówki

 

Papier? Papier. Albo i nie!

Spotkałeś się już z wizytówką, która nie była wykonana z papieru? Zdarza się, że klienci życzą sobie wizytówek na innym nośniku, rynek więc podąża za trendami i oferuje wizytówki z plastiku, folii, gumy, metalu a nawet drewna. Najpopularniejsze, i nie bez powodu, wciąż są właśnie te wykonane z papieru. Papier jako tradycyjny nośnik wciąż posiada największe grono odbiorców, jest niedrogi w produkcji, wygodny w codziennym użytku, elegancki. Nowofalowe materiały za to przykuwają uwagę, zapadają w pamięć i potrafią wywołać efekt “wow!”.

Jeśli decydujemy się na papier, jaki wybrać? Pierwszą decyzją do podjęcia jest wybór gramatury papieru, którą podaje się w gramach na metr kwadratowy. Pośrednio, wyraża ona grubość arkusza papieru. Im parametr ten jest wyższy, tym grubszy i sztywniejszy staje się papier. Papier powszechnie używany w domowych drukarkach posiada gramaturę 80 g/m2, nadaje się do wydruków dokumentów, ale  pewnością nie wizytówek. Jaka więc gramatura papieru jest odpowiednia do ich wykonania? Najczęściej stosowaną jest 350 g/m2, ale również używa się arkuszy o gramaturze 265 – 490 g/m2. Dzięki tak szerokiemu zakresowi możliwe jest dopasowanie materiału do indywidualnych preferencji i uzyskanie zakładanego wykończenia oraz faktury papieru.

Papier do produkcji wizytówek jest dostępny w wielu konfiguracjach kolorystycznych, kilka ciekawych przykładów to:

 

  • mleczny
  • kremowy
  • złoty
  • kość słoniowa
  • granatowy
  • czerwony
  • czarny
  • szarobrązowy
  • pół transparentny

 

 

Wykończenie.

Wizytówki, podobnie jak większość materiałów z papieru, możemy efektownie wykończyć. Rozpocznijmy od kilku najciekawszych faktur papieru:

  • kreda mat
  • perłowy
  • gładki
  • włókna
  • prążek
  • faktura
  • gładki
  • syntetyczny.

Sam kolor i faktura wizytówki to nie wszystko co możemy osiągnąć. Dochodzi do tego również możliwość pokrycia kilkoma typami folii, np. soft touch, mat, połysk. Wybiórczo można pokryć wizytówkę lakierem UV, co dodaje jej elegancji i szykownego wyglądu.

 

Wizytówki wykończone wybiórczym lakierem

 

Narożniki wizytówek mogą być również zaokrąglone, odróżnia je to od klasycznych wizytówek już na pierwszy rzut oka i ułatwia zapamiętanie charakterystycznej karty.

Wybór jest więc szeroki i dosyć łatwo jest dobrać odpowiedni nośnik do produkcji wizytówek. W doborze materiału zawsze chętnie pomogą nasi konsultanci, skontaktuj się z nimi!

Wiemy już jak się przygotować do zlecania wykonania projektu graficznego, poznaliśmy podstawowe informacje na temat wizytówek. Jak więc wygląda ich produkcja? To już temat na kolejny artykuł!

1 thought on “Sposób na reklamę #7: Wizytówki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *